Sunday, March 02, 2008

Ska jag fortsätta blogga?


Vet inte om det stämmer, men jag har intrycket att en del mer eller mindre kända bloggare den senaste tiden har slutat eller åtminstone bestämt sig för att göra ett längre uppehåll med bloggandet. Är det en ny trend? Är det ute med att blogga? Kanske är det så, men jag tror i alla fall att om man vill vara aktiv, skriva ofta, läsa och kommentera vad andra skrivit, då kräver det så mycket engagemang att man kanske inte orkar hur länge som helst. Visst finns det en risk att bli en utbränd bloggare.

Nu är det knappast någon risk för min del. Jag skriver väldigt oregelbundet och denna vinter (som aldrig kom till Göteborg) har jag inte haft mycket ork över. Men jag tror inte att jag ska kasta in handduken än, även om risken är stor att ingen läser det jag skriver, när det nu blir så sällan.

Det är ju också lite påfrestande med det överdrivna sökandet efter nya trender och därmed också efter vad som är ute för tillfället. Det har sagts att det är ute med traditionella hemsidor (jag har kvar min hemsida!). Bloggande är inte heller så inne (jag fortsätter!). Även Facebook har fallande siffror (hälsa på mig på Facebook!). Borde det inte vara så att med nya trender så ökar mångfalden? Alla måste ju inte träffas på samma ställe!

Så vi kan väl ses, i verkligheten, i bloggandet, på min hemsida eller på Facebook?

På tisdag arrangerar Göteborgs stift en IT-dag under temat “Odla mänskliga nätverk med hjälp av teknik”. Det handlar ju hela tiden om det, att odla mänskliga nätverk.

Labels:

2 Comments:

Blogger åsa katarina said...

Denna blogg läses regelbundet. Av mig. Så jag är glad att du fortsätter. (Lundensare)

11:06 PM  
Blogger håkan said...

Tack åsa katarina! Nu läser jag även din!

3:10 PM  

Post a Comment

<< Home